Pages

Sunday, December 18, 2011

Pengutip sampah jumpa bungkusan mayat bayi

 ANGGOTA polis memeriksa  mayat bayi yang dijumpai di pusat pelupusan sampah Labok, Machang, semalam.
ANGGOTA polis memeriksa mayat bayi yang dijumpai di pusat pelupusan sampah Labok, Machang, semalam.
MACHANG: Seorang lelaki yang mencari rezeki dengan mengutip sampah terkejut apabila kotak yang dijumpai di pusat pelupusan sampah Labok di sini mengandungi bungkusan mayat bayi lelaki yang masih mempunyai tali pusat selain ada kesan darah melekat pada kain bungkusan itu, tengah hari semalam.

Rusmi Shafei, 30, berkata beliau yang sudah enam tahun mencari sampah di pusat berkenaan, agak terkejut dengan kejadian pada jam 1.20 tengah hari semalam.

“Naluri saya tersentuh ketika membuka bungkusan kotak itu dan terlihat wajah mayat bayi yang sudah kebiruan,” katanya.
Katanya, sebelum itu beliau bersama sembilan rakannya yang mencari sampah di kawasan itu menyerbu ke arah sebuah lori sampah bagi mendapatkan barang terpakai.

Rusmi berkata, beliau kemudian ternampak sebuah kotak berbungkus plastik, lalu membukanya dan ternampak wajah bayi yang dipercayai baru dilahirkan berdasarkan kepada kesan darah pada badan serta kain bungkusan itu.

Ketua Polis Daerah Machang Deputi Superintendan Che Malek Bedot, berkata pihaknya menerima panggilan daripada orang awam kira-kira jam 1.30 tengah hari dan beliau bersama beberapa anggota terus ke lokasi pusat pelupusan sampah di Labok.

“Hasil pemeriksaan mendapati mayat itu dipercayai bayi lelaki berusia sekitar dua hari,” katanya.        

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger